Yksi katumuodin historian erikoisuuksista on se, miten japanilaiset nuoret rakastuivat yhdysvaltalaiseen pop-kulttuurin keskellä sen antautumista liittoutuneille valtioille toisen maailmansodan jälkeen. Edwin on vuonna 1947 perustettu brändi, joka yhdisti japanilaisen käsityön korkean tason farkkujen valmistukseen. Juuri Edwin on se, joka alkoi esipesemään farkut ennen myyntiä, ja sen kädenjälkeä on myös kivipesun ensimmäinen versio. On perusteltua sanoa, että Edwin on modernin denim-muodin pioneeri, joka on edelleen pysynyt uskollisena juurilleen.
Nyt 2020-luvulla Edwin on kulttuurinen ja teknologinen edelläkävijä, todellakin ikoninen denim-brändi. Sen tuotteet edustavat ainutlaatuisia materiaaleja, käsittelyjä ja valmistusmenetelmiä, joiden tarjoajana voi olla vain Edwin.